Interaktivní náhled - stisknutím tlačítka pod notami se skladba symbolicky přehraje v originální tónině.
Skladbu můžete ukázkově transponovat až o -3 po +3 tóny. I při použití tohoto tlačítka se do košíku vloží originální tónina. Až po zaplacení si můžete stáhnout skladbu v pdf převedenou o půl tóny. Pokud skladbu nelze ani nyní ukázkově transponovat, tedy při najetí myši se zobrazí tato ikona , tak nejsou k dispozici transpozice a skladbu lze zakoupit pouze v orig. tónině.
War Ina Babylon - Klasika reggae
War Ina Babylon je klíčová reggae píseň od jamajského umělce Maxe Romea, vydaná v roce 1976. Píseň je také titulní skladbou jeho alba, které produkoval legendární Lee "Scratch" Perry. "War Ina Babylon" je silný kus, který zachycuje politické a sociální nepokoje na Jamajce během 70. let a zůstává jednou z určujících skladeb kořenového reggae žánru. Toto album vydané v roce 1977 je součástí toho, co se nazývá Black Ark "svatá trojice", což jsou skladby produkované Lee "Scratch" Perrym a kromě skladby War Ina Babylon do ní patří také skladby z alba od skupiny Heptones a velmi známá píseň Police and Thieves od Junior Murvina, taktéž vydané v roce 1977. Tyto skladby také naleznete v naší nabídce : https://supernoty.cz/skladby/zahranicni/police-and-thieves-3/ https://supernoty.cz/skladby/zahranicni/love-wont-come-easy/Hudební styl a struktura
Píseň je ukázkovým příkladem roots reggae, subžánru reggae, který se objevil na konci 60. let a získal na významu v 70. letech. Roots reggae se vyznačuje pomalým tempem, těžkými basovými linkami a společensky uvědomělými texty. Tempo "War Ina Babylon" je typické pro roots reggae, pohybuje se kolem 80-90 BPM (úderů za minutu). Toto pomalejší tempo umožňuje posluchači plně vstřebat lyrický obsah a hluboké, rezonující basy, které jsou charakteristickým znakem žánru. Rytmická sekce je ukotvena stabilním, hypnotickým rytmem bubnů a pulzující basovou linkou, které jsou základem zvuku reggae. Kytara hraje synkopovaný rytmus známý jako „skank“, což je další typický prvek reggae hudby. Melodie je jednoduchá, ale strašidelná, často se opakuje v celé písni a vytváří pocit naléhavosti a napětí, který doplňuje lyrická témata. Produkce, kterou má na starosti Lee "Scratch" Perry v jeho Black Ark Studio, je svěží a vrstvená. Perry byl známý pro své inovativní studiové techniky a "War Ina Babylon" těží z jeho experimentálního přístupu. Píseň obsahuje vokály prosycené reverbem, echo efekty a instrumentaci inspirovanou dubem, to vše přispívá k jejímu atmosférickému a pohlcujícímu zvuku. Lyrická témata a význam „War Ina Babylon“ je píseň hluboce zakořeněná v politickém a společenském klimatu Jamajky v 70. letech 20. století. Texty hovoří o násilí, korupci a chudobě, které v té době sužovaly ostrovní národ. Termín „Babylon“ v rastafariánské kultuře odkazuje na represivní systémy západního světa, včetně kolonialismu, kapitalismu a vládních sil, které udržují nerovnost a utrpení. Texty Maxe Romea ve "War Ina Babylon" řeší tyto problémy přímo. Píseň je výzvou do zbraně pro utlačovaný lid Jamajky a vyzývá je, aby povstali proti nespravedlnosti, které čelí. Sbor „War ina Babylon, tribal war in a Babylon“ shrnuje myšlenku vnitřního konfliktu a rozdělení ve společnosti, stejně jako širší boj proti utlačovatelským silám. Verše písně popisují scény násilí a chaosu a vykreslují živý obraz zmatku, který v tomto období bují v Kingstonu a dalších částech Jamajky. Romeův přednes je vášnivý a naléhavý, vyvolává pocit zoufalství a frustrace. Píseň však také nese poselství odolnosti a odporu, protože utlačovaní jsou vybízeni, aby se bránili svým utlačovatelům. Tvorba a výroba Album „War Ina Babylon“ bylo nahráno v Lee „Scratch“ Perry's Black Ark Studio v Kingstonu na Jamajce. Perry, který byl jedním z nejinovativnějších a nejvlivnějších producentů v historii reggae, se podílel na utváření zvuku alba. Jeho produkční techniky, které zahrnovaly těžké použití reverbu, delaye a dalších efektů, daly albu charakteristický zvuk, který ho odlišoval od ostatních reggae nahrávek té doby. Max Romeo již dříve spolupracoval s Perrym na několika projektech, ale „War Ina Babylon“ znamenala jejich nejúspěšnější spolupráci. Album bylo nahráno během obzvláště plodného období pro Perryho, který také produkoval klíčová díla pro jiné umělce jako The Congos, Junior Murvin a The Heptones přibližně ve stejnou dobu. Hudebníci, kteří hráli na albu, byli členové The Upsetters, Perryho domácí kapely, která zahrnovala některé z nejtalentovanějších session hudebníků na Jamajce. Jejich příspěvky k „War Ina Babylon“ byly zásadní a poskytly pevný hudební základ, na kterém byly písně postaveny. Titulní skladba alba vyniká silnou rytmickou sekcí, strašidelnou melodií a sugestivními texty. Příjem a dopad "War Ina Babylon" byl dobře přijat jak na Jamajce, tak v mezinárodním měřítku. Píseň, spolu s albem, byla chválena pro své silné texty, působivé melodie a inovativní produkci. Stalo se hitem ve Spojeném království, kde reggae získávalo na popularitě jak mezi karibskými přistěhovalci, tak mezi širší kulturou mládeže. Album dosáhlo čísla 26 v UK Albums Chart, což byl významný úspěch pro tehdejší reggae desku. Úspěch "War Ina Babylon" pomohl ustavit Maxe Romea jako jeden z předních hlasů v reggae hudbě. To také upevnilo pověst Lee "Scratch" Perryho jako vizionářského producenta. Píseň a album jsou často uváděny jako klasika žánru roots reggae a dodnes mají vliv. Skladba War Ina Babylon byla uvedena v mnoha kompilacích a byla převzata jinými umělci, což dále upevňuje její status klasiky reggae.War Ina Babylon
Autor skladby: Max Romeo
Instrumentace: Piáno, Vocal & Guitar Chords (Right-Hand Melody)
Katalogové číslo: 6229508
Interpret | |
---|---|
Autor textu | |
Žánr | |
Instrumentace | |
Počet stránek |
6 |
124,00 Kč
Uvedená cena za skladbu obsahuje notové partitury pro jednotlivé nástroje celého orchestrálního obsazení.
Informace k videu